Současná technika

 

Tatra 148 Cas 32

Cisternová automobilová stříkačka CAS 32 - T 148 byla vyvinuta v roce 1961 na základě požadavku Státní letecké správy. Výborné terénní vlastnosti podvozku, ve své době velký výkon motoru a čerpacího zařízení, značná zásoba vody a pěnidla. Toto vše umoňuje této cisternové stříkačce široké uplatnění.

 

Nádrž na vodu 6000 l, Nádrž na pěnidlo 600 l, Výkon čerpadla 3 200 l/min, Délka 8 670 mm, Šířka 2 500 mm, Celková výška 2 750 mm,  Celková výška v pracovní poloze 3 000 mm,  Hmotnost vozidla 11 210 kg,  Užitečný náklad včetně 6 osob 7 320 kg, Celková hmotnost 18 530 kg, Zatížení přední nápravy 4 881 kp, Zatížení zadní nápravy 2 x 6775 kp, Nájezdový úhel vpředu 35°, Nájezdový úhel vzadu 19°, Maximální rychlost 72 km/h, Trvalá rychlost 65 km/h

 

PODVOZEK

 

Typ TATRA 148 - PP 5, Typ motoru vzduchem chlazený vznětový s přímým vstřikem, Výkon motoru 132 kW/2 000 min-1, Náhon 6x6 s vypínatelným předním náhonem, Objem palivové nádrže 120 l

 

 

 

 

GAZ Sobol

 

Technický automobil

Nový vůz GAZ - SOBOL BUSINESS 4x4 s motorem UMZ 2,89i v sedmimístném provedení KOMBI, upravený do podoby technického automobilu TA-L2R. Vůz nahradí dosluhující vozidlo typu AVIA 30 a zařadí se do "služby" po bok většího vozu TATRA CAS32.

Vůz byl osazen zvukovou a výstražnou signalizací FEDERAL SIGNAL, LED alejí v zadní části, dvojicí pracovních světel osvětlujících prostor za vozidlem, tažným zařízením nebo střešními nosiči a řadou dalších prvků.